Щодо необхідності оформлення куточків споживачів (покупців)

02-09-2020 16:16 71
категорія: Актуально


При придбанні товарів покупці мають право на отримання доступної, достовірної і своєчасної інформації про товар, його якість, асортимент, а також на отримання відомостей про продавця - стаття 4 Закону України від 12.05.91 р. № 1023 - XII "Про захист прав споживачів".

Надаємо відповіді на актуальні питання:

1. Чи у всіх магазинах повинен бути Куточок споживача (покупця)?

Так, такий стенд повинен бути у всіх магазинах, незалежно від площі та товару, який магазин пропонує. Залежно від виду діяльності підприємця може змінюватися набір документів, які повинен містити Куточок покупця.

2. Якими документами повинен бути укомплектований Куточок споживача (покупця) в магазинах міста Білгород-Дністровського?

"Загальний" набір документів, які вимагає Управління із захисту прав споживачів, єдиний для всіх магазинів. Відмінності будуть в деяких документах. Це залежить від системи оподаткування та видів діяльності (додаються сертифікати, ліцензії тощо).

3. Для магазинів не продуктового роздрібу документи для Куточка споживача (покупця) будуть такими:

Закон про захист прав споживачів. Точніше, витяги з тих статей, які стосуються прав споживачів, особливостей повернення або обміну товару і т.п.

Документи підприємця. Копії Виписки або Свідоцтва про держреєстрацію, і Свідоцтва єдиного податку. Якщо того вимагає ваша діяльність, — то ліцензії та дозволи.

Контактні дані відділу у справах захисту прав споживачів виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради (м. Білгород-Дністровський, вул. Єврейська, 21 (зал №1, стіл №1, тел. 6-04-83), вул. Михайлівська, 56 (каб. 111, тел. 3-10-17).

(перші три пункти є обов'язковими для всіх!).

Книга Відгуків і пропозицій стандартного зразка (продається в магазинах). Вона не обов'язкова з 6 березня 2019 року. Але за бажанням може розміщуватися на стенді.

Правила Торгівлі — в залежності від товару, виду діяльності та місця:

При торгівлі на ринку - "Правила торгівлі на ринках"

При торгівлі продовольчими товарами - "Правила торгівлі продтоварами", "Правила торгівлі овочевою продукцією", "Санітарні правила", "Правила торгівлі алкогольними напоями"

При торгівлі промисловими товарами - "Правила торгівлі непродовольчими товарами", "Перелік товарів, що не підлягають обміну".

На стенді Куточок споживача в перукарні повинна бути наступна інформація - "Правила побутового обслуговування", перелік стрижок і інших послуг з цінами за кожну окремо, перелік категорій громадян, які мають пільги на ціну послуги; гарантії надання послуг.

При наданні побутових послуг - "Правила побутового обслуговування населення"

При продажу дорогоцінних металів - "Правила торгівлі дорогоцінними металами"

На стенді Куточок споживача в підприємствах громадського харчування — санітарні правила СанПин 42-123-5777-91

Щоб не займатися самим пошуком і роздруківкою необхідних статей, можна купити вже готові брошури зі зведенням правил і витягами з законодавства. Вони продаються в магазинах, що торгують бланками та спеціалізованою літературою для бухгалтерів. Такі видання так і називають - "правила торгівлі для оформлення куточка споживача"

Зверніть увагу, що всі ці документи повинні бути "свіжими" - тобто, законодавство з останніми змінами, нові свідоцтва. Застарілі документи можуть бути причиною штрафу.

Згідно ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення правил торгівлі до підприємців застосовується накладення штрафу від одного до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до двадцяти семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відсутність куточка покупця є саме таким порушенням.

4. Чи має значення, в якому місці магазину розташований Куточок споживача (покупця)? У каси, біля входу або все одно?

Чітких вказівок з приводу місця розташування немає. У законі сказано з цього приводу так: "... обладнати в торговельному залі на видному місці". Тобто, він повинен бути на доступному і добре видному для огляду покупцеві місці.

5. А якщо в магазині кілька відділів або торгових залів, скільки повинно бути стендів?

Якщо ці відділи суміжні (не ізольовані один від одного) і товар в них належить одному і тому ж самому підприємцю — то стенд може бути один, і висіти в тому залі, де проходить весь купівельний потік.

6. Чи є особливі вимоги до розмірів або кольору стенду?

Ні, таких вимог немає. Розмір повинен дозволити вмістити всі необхідні документи. Дизайн стенду, звичайно, повинен вписуватися в інтер'єр магазину.

7. Чи є сенс власнику магазину розміщувати в Куточку споживача (покупця) внутрішні правила магазину?

Куточок покупця призначений для документів, що підтверджують законність діяльності підприємця і права споживачів. А внутрішні порядки магазину повинні бути викладені в ваших розпорядженнях, наказах або посадових інструкціях. Такі документи, завірені печаткою, є офіційним підтвердженням внутрішніх правил, що діють в магазині. І доцільніше таку інформацію розміщувати на касі. Наприклад, про діючі акції, або про те, як ви обслуговуєте пенсіонерів та ветеранів.




Запити та запрошення
надсилати за адресою: ob.otdel@ukr.net
(Загальний відділ Білгород-Дністровської міської ради)

Відділ інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю
тел. 04849 3-59-40

Білгород-Дністровська міська рада
67700,Україна
м. Білгород-Дністровський
вул. Михайлівська, 56
тел. 04849 2-24-44

Контактний центр:
(цілодобово)
тел. 04848 3-33-33
тел. 067-333-06-23